Tel.: 663 158 787
Tel.: 13 4939728

Gadu-Gadu: 31835157Gadu-Gadu: 31835157
E-mail:
biuro@nonisuplementy.pl

Mózg w dobrej kondycji

mozg-kwasy-omega3-calivitaSprawność naszego mózgu w ogromnej mierze zależy od dostarczanych składników w diecie.

Niedobór istotnych dla niego substancji jest przyczyną spadku zdolności intelektualnych, obniżenia koncentracji, kłopotów z zapamiętywaniem, słabą odpornością na stres, czy chwiejnością emocjonalną.

Źle zbilansowana dieta, mało urozmaicona prowadzi do niedoborów ważnych dla mózgu i układu nerwowego składników.

Znany jest także fakt, że mózg się starzeje i w miarę upływu lat coraz mniej informacji może przyswoić, należy więc tym bardziej zadbać o jego właściwe odżywienie, najszybciej jak to tylko możliwe.

Składniki aktywne wspomagają biegłość mózgu to:

Ponadto należy zwrócić uwagę na dostarczenie organizmowi węglowodanów złożonych, stanowiących źródło  niezbędnej do jego pracy energii. Węglowodany złożone ulegają rozpadowi powoli dzięki czemu nie ma gwałtownych skoków zawartości cukru. W wyniku przemian powstaje glukoza, której mózg zużywa 25%.

Pamiętajmy także o właściwym dotlenieniu organizmu. Należy wietrzyć pomieszczenia, w których przebywamy, zwiększyć aktywność fizyczną na świeżym powietrzu.

Sprawność intelektualną poprawiają ćwiczenia umysłowe, w zależności od preferencji: nauka języków, czytanie książek, rozwiązywanie łamigłówek, itd.

 


 

Kwasy tłuszczowe omega 3 w świetle reflektorów

Nie wszystkie tłuszcze są złe dla naszego organizmu… Istnieją tzw. niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3, które wykazują wręcz zbawienny wpływ na zdrowie człowieka i nie powinno ich zabraknąć w naszej codziennej diecie. Wielu uczonych pisało już na temat cennych właściwości kwasów tłuszczowych omega-3. Zebraliśmy najważniejsze dane i cytujemy poniżej. Dowiedz się, co uczeni „mówią” o tym ważnym składniku.
 

„Polska należy do krajów szczególnie zagrożonych niedoborem kwasów tłuszczowych Ω- 3.”

lek. Wojciech Jańczyk
prof. dr hab. med. Piotr Socha

Źródło: Jańczyk W., Socha P. „Kliniczne efekty suplementacji wielonienasyconymi kwasami tłuszczowymi ω-3.” Standardy Medyczne, 2009, T. 6, s. 594-609.
 

„… niski poziom spożycia wielonienasyconych kwasów omega-3 związany jest ze wzrostem częstości depresji.”

dr Wojciech Kolanowski

Źródło: Kolanowski W. „Długołańcuchowe wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 – znaczenie zdrowotne w obniżaniu ryzyka chorób cywilizacyjnych.” Bromat. Chem. Toksykol. XL, 2007, 3, s. 229-237.
 

„Kwasy tłuszczowe szeregu n-3 spełniają również ważną rolę jako substancje o działaniu kardioprotekcyjnym, chroniące przed rozwojem miażdżycy naczyń krwionośnych.”

lek. Wojciech Jańczyk
prof. dr hab. med. Piotr Socha

Źródło: Jańczyk W., Socha P. „Kliniczne efekty suplementacji wielonienasyconymi kwasami tłuszczowymi ω-3.” Standardy Medyczne, 2009, T. 6, s. 594-609.
 

„Niedobory kwasów Omega-3 łatwo zaobserwować na skórze. Jeśli ich brakuje, skora jest sucha, pojawiają się wypryski itp.”

prof. dr hab. Iwona Wawer

Źródło: Rawa Ł. „Prof. Wawer: Potrzebujemy więcej kwasów Omega- 3. Musimy jeść ryby.” portalspozywczy.pl.
 

„DHA odgrywa rolę w rozwoju układu nerwowego zachodzącym podczas życia płodowego i we wczesnym dzieciństwie, a także w jego prawidłowym funkcjonowaniu w wieku późniejszym.”

dr Wojciech Kolanowski


Źródło: Kolanowski W. „Długołańcuchowe wielonienasycone kwasy tłuszczowe omega-3 – znaczenie zdrowotne w obniżaniu ryzyka chorób cywilizacyjnych.” Bromat. Chem. Toksykol. XL, 2007, 3, s. 229-237.
 

„Dysleksja, dysgrafia, nadpobudliwość ruchowa – to wszystko skutki niedoborów kwasów omega 3.”

prof. dr hab. Marek Naruszewicz

Źródło: Kazana I. „Marek Naruszewicz: Wszyscy możemy być zawałowcami.” Żyjmy dłużej, 2010, nr 4, s. 36-38.
 

„DHA jest niezbędny dla funkcjonowania rodopsyny i jej stężenia w zewnętrznych pręcikach siatkówki, co ma ścisłe powiązanie z ostrością widzenia.”

prof. dr hab. med. Krystyna Wąsowska-Królikowska,
prof. dr hab. Marek Naruszewicz

Źródło: Wąsowska-Królikowska K., Naruszewicz M. „Rekomendacje spożycia kwasów omega-3.” Rada Promocji Zdrowego Żywienia Człowieka.
 

„W wielu doniesieniach podkreśla się rolę DHA w prawidłowym rozwoju ośrodkowego układu nerwowego, w tym funkcji poznawczych, mowy oraz narządu wzroku.”

lek. Wojciech Jańczyk
prof. dr hab. med. Piotr Socha

Źródło: Jańczyk W., Socha P. „Kliniczne efekty suplementacji wielonienasyconymi kwasami tłuszczowymi ω-3.” Standardy Medyczne, 2009, T. 6, s. 594-609.
 

„W okresie ciąży i laktacji zapewnienie wystarczających ilości kwasów tłuszczowych n-3 wydaje się mieć fundamentalne znaczenie dla rozwijającego się płodu i niemowlęcia.”

lek. Wojciech Jańczyk
prof. dr hab. med. Piotr Socha

Źródło: Jańczyk W., Socha P. „Kliniczne efekty suplementacji wielonienasyconymi kwasami tłuszczowymi ω-3.” Standardy Medyczne, 2009, T. 6, s. 594-609.


„Długołańcuchowe kwasy tłuszczowe omega-3 wspomagają procesy uczenia się, zwiększają koncentrację oraz zmniejszają wybuchy agresji u dzieci.”

dr Wojciech Kolanowski
Lidia Powierża

Źródło: Kolanowski W., Powierża L. „Rola ryb i produktów rybnych w żywieniu kobiet i dzieci.” Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji, SGGW.
 

„Od niedawna postuluje się pogląd, że zastosowanie suplementów n-3 LC-PUFA może opóźniać progresję demencji starczej oraz choroby Alzheimera.”

lek. Wojciech Jańczyk
prof. dr hab. med. Piotr Socha

Źródło: Jańczyk W., Socha P. „Kliniczne efekty suplementacji wielonienasyconymi kwasami tłuszczowymi ω-3.” Standardy Medyczne, 2009, T. 6, s. 594-609.
 

CVI Polska. Literatura dostępna w Dziale Rozwoju Produktu i Rejestracji


Copyright © 2012 www.nonisuplementy.pl