Tel.: 663 158 787
Tel.: 13 4939728

Gadu-Gadu: 31835157Gadu-Gadu: 31835157
E-mail:
biuro@nonisuplementy.pl

Gdy dziecko nie chce warzyw

maluchy-calivitaCiągle słyszysz od swojego malca, że on nie będzie jadł „trawy”? Wszystkie warzywa wydają mu się mdłe i bez smaku? Na sam widok marchewki zaczyna krzyczeć i ucieka z pokoju?

Masz już tego dość, bo przecież zewsząd słyszysz, jak ważne są warzywa i owoce w diecie każdego człowieka zarówno tego małego, jak i dorosłego.

Wypróbuj więc nasze metody!

1. Eksperymentuj. Staraj się podawać warzywa w różnej postaci i kombinacjach - niech to nie będzie nudne! Zadbaj by przygotowywane posiłki były kolorowe i atrakcyjne dla malucha.

Warzywa możesz poukładać w kolorowe kształty. Niech kojarzą mu się z ulubionymi zabawkami czy postaciami z bajek. Na kanapkach twórz z warzyw różnorodne buźki bądź słoneczka.

Jeśli brakuje Ci pomysłu i nie wiesz, w jaki sposób powycinać różne figurki z jarzyn, mamy małą podpowiedź: np. z fasolki szparagowej ułóż węża, w połówkę ziemniaka powbijaj pokrojoną w słupki marchewkę – powstanie jeż, z połówki pomidora oraz jajka zrób muchomora, któremu kropki dorobisz majonezem.

2. Pobudź wyobraźnie swojej pociechy i podając pięknie przygotowane warzywa, opowiadaj mu bajkę. Niech kukurydza i groszek staną się czarodziejskimi kuleczkami, a dzieci jedzące warzywka zdrowe i szczęśliwe. Możesz również kupić kolorowankę zawierającą warzywa albo pobawić się z maluchem w sklep, gdzie będzie sprzedawał plastikowe jarzyny.

3. Jedz razem z nim. Gdy dziecko zobaczy, że wszyscy domownicy z apetytem zajadają się warzywami, niewykluczone, że w końcu samo po nie sięgnie. Gdy już to zrobi, pozwól mu jeść po swojemu. Jeśli woli sięgać po jarzyny rękoma, nie neguj tego.calivita-lionkids-d

4. Nie naciskaj na swoją pociechę ani nie zrażaj się, jeśli nie chce zjeść np. kalafiora. Spróbuj za kilka dni podać mu inne warzywo. Czasem będziesz musiała robić tak kilkanaście razy, aż w końcu zaakceptuje smak jarzyny.

5. Róbcie zakupy razem - niech maluch sam wybierze ogórki czy marchewki, które mu się podobają. Zaangażowanie malca w zakupy, to również świetna okazja do nauki rozpoznawania warzyw, owoców czy kolorów.

6. Przemycaj warzywa w pierogach, koktajlach, pulpetach czy zupach. Pamiętaj jednak by dobrze je zmielić, gdyż dzieci są bardzo wrażliwe na wszelkie zielone kawałki czy grudki w potrawach. Dobieraj warzywa kolorystycznie do potraw, w których chcesz je ukryć. Możesz także dodać np. do zupy jarzynowej kilka grzanek, które zainteresują Twojego smyka i sprytnie odwrócą uwagę od warzyw.

7. Podawaj warzywa surowe bądź gotuj na parze – będą zawierały więcej witamin, ładniejszy kolor i nie stracą jędrności, a ponadto dzieci zazwyczaj nie tolerują rozgotowanych jarzyn.

8. Zabierz warzywa na spacer - podasz je dziecku, jak tylko zgłodnieje.

9. Nagradzaj malucha za zjedzenie nowej jarzyny, np. naklejkami. Gdy uzbiera 5 naklejek, kup wymarzoną zabawkę.

warzywa-maluchyDodatkowo, aby zapewnić odpowiednią podaż witamin i składników mineralnych oraz wzmocnić jego odporność, możesz sięgnąć po Lion Kids Multivitamin + Vitamin D w postaci tabletek w kształcie zwierzątek do ssania, który został opracowany pod kątem specyficznych potrzeb dzieci.

Nie idź na kompromis, jesli w grę wchodzi zdrowie i rozwój Twojego dziecka. Daj mu to, co najlepsze! Dzieci, szczególnie w okresie szybkiego rozwoju fizyczno-umysłowego, potrzebują odpowiednio zbilansowanej podaży witamin i składników mineralnych. W przypadku ich niedoboru mogą pojawić się różnorodne problemy ze zdrowiem.

Ponadto organizm potrzebuje zwiększonych ilości tych składników, by zrekompensować również szkodliwy wpływ czynników środowiskowych, np. smogu, itd., nagromadzonych w ciągu ostatnich dekad.

Z tego względu bardzo ważne jest wspieranie prawidłowych funkcji organizmu, nowoczesnym, naturalnym oraz wysokiej jakości preparatem witaminowo-mineralnym. 

Lion Kids Mulivitamin + Vitamin D zawiera w składzie m.in.

Kiedy szczególnie jest wskazany Lion Kids Multivitamin + Vitamin D ?

UWAGA: Suplement diety nie może być stosowany jako substytut zróżnicowanej diety.

Źródło: calivita.pl


Copyright © 2012 www.nonisuplementy.pl